lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 20 januari 2014

Av lena-i-lyckebo - 20 januari 2014 21:00

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Äntligen....

 Hurra så jag jublar...temperaturen visar -29,8 och jag pustar ut. Äntligen är vi över trettiostrecket och det är ett tag sen{#}. Fasiken...värmeböljan kanske har startat.

Vi ska strax krypa under varma täcket och vakna piggelina här i Lyckebo. Få se hur dagsformen är i morgon?


Puss på pannan och natti, finaste DuBlogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Äntligen....

Av lena-i-lyckebo - 20 januari 2014 20:32

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Lite bus måste man få göra....

Hi hi, jag är frusen och trött, händerna och fötterna är kalla så jag ska passa på att retas med min äkta hälft när vi lägger oss{#}

Av lena-i-lyckebo - 20 januari 2014 17:54

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Skotersafari i denna kyla, burr

Inte många knop har jag gjort under dagen utan vilat för det mesta och då känns det alltid bättre med ryggeländet. Få se hur det fungerar i morgon då jag kliver ur sängen efter en hel natt i horisontalläge?

 

Hundarna börjar bli mer än rastlösa av allt inneliv. Dom försöker vara ute men tre minuter räcker och sen skäller dom bakom ytterdörren. Det är mildare och bara -31,7 men som det ser ut på långtidsprognosen så kommer varmare luft in först under fredagen, suck. Tack och lov så har inget krånglat i dag, vattnet rinner i kranen och avloppen fungerar men när det blir varmare ute så uppstår problemen. Då går kylan ner i backen så vi får vara förberedda på det{#}.

IceHotels gäster har varit på skotersafari i dag men skotrarna går inte fort. Kan tänka mig hur kylfaktorn blir och hur lätt man får köldskador men dom håller nog koll på detta med stopp då och då.

Ha en fin kväll...........

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Skotersafari i denna kyla, burr

Av lena-i-lyckebo - 20 januari 2014 17:06

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Aj som f*n

God morgon. Det var rena cirkusen att kliva upp och försöka få på mig kalsongerna samt tofflorna i morse. Att lyfta högra benet var totalt hopplöst och jag fick sitta ner för att det skulle fungera. Ryggen är inte vad den ska vara och detta tack vare volten i går. En lugn hemmadag blev det av det hela och jag hoppas att det går över snabbt som attan.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Aj som f*n

Vi har bara -34 i dag och kanske det blir mildare...i går låg kvicksilvret stadigt på trettiosju, varken mer eller mindre. Redan har solen vaknat och börjat stiga upp, tänk så fort dagarna blir längre och ljusare, helt fantastiskt{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Aj som f*n


Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards