lena-i-lyckebo

Alla inlägg under juli 2012

Av lena-i-lyckebo - 19 juli 2012 18:35



 

Underbara älskade livskamrat, tack för en god middag då jag kom hem i dag  . Jo då, jag börjar bli bortskämd med smarrig mat för min man har tagit steget och börjat testa att hitta på maträtter och tillaga dom. Det är aldrig försent att vara nybörjare och han har talang, det kan jag försäkra.


En stor varm kram blev det då jag hälsade på hos mamsen efter jobbet för jag har saknat henne mycket. Hon hade kunnat stanna ett par dagar till hos brorsan och ångrade lite att hon bokade hemresan så tidigt. Men å andra sidan kan det vara bra att åka hem när det är som roligast för chansen finns ju att hon tar steget och åker i väg fler gånger  .

Vi har haft en rolig dag på jobbet med kreativiteten sprutande om oss, ommöbleringar och nya lösningar på arbetsmiljön har varit i full gång och det är underbart att få utlopp för sånt. Jösses så bra resultatet blev och än är vi inte färdiga, dagen hade gärna fått vara längre och det säger allt  .

Nu ska jag laga rödspätta med mandelpotatis och spenatstuvning, det blir min och mamsens lunch i morgon, båda är vi fiskälskare.


Kramelikramen

 

Av lena-i-lyckebo - 19 juli 2012 06:29


   

Ahhh, en natt utan hosta är en bra natt och jag känner mig piggare, hoppas att det håller i sig. Säkert är det att medicinen har börjar verka och livet känns mycket lättare. Det är gråmulet ute och regnet hänger i luften, såklart ska det vara så för helgen närmar sig och ledighet.


Mamsen kommer hem i dag och jag ska ta en sväng dit efter jobbet. Hon måste kanske ha lite färska matvaror i kylen mm. Hon är nog trött efter resan men också glad över att ha gjort den och få komma hem igen till sitt lilla "krypin". Borta bra men hemma bäst stämmer och så är det för dom flesta .


Kramelikramen


 

Av lena-i-lyckebo - 18 juli 2012 19:09

 

 

Våran lilla Zunni, 4 månader nu på söndag. En liten långhårig vorstehdam som vänt upp och ner på vårat lugna Lyckeboliv  

Av lena-i-lyckebo - 18 juli 2012 17:46


 Hejsan, hoppas att ni haft en lika bra dag som mig. Det var full fart på jobbet och innan jag ens hunnit hämta andan så var det dags att åka hem. Tänk att trivas så bra och dessutom få lön, det måste jag vara extra tacksam över.

 

Vi hade besök av goaste vännerna, när jag kom hem, som har en hanvalp från samma kull som våran och två ystra valpar hälsade mig välkommen, Zunni var lycklig över att få leka med sin bror Ask och hon var helt slut. Jag tänkte i mitt stilla sinne att det är tur att vi bara har en valp, tänker på uppfödaren som behöll två, pust. Han har det säkert kaotiskt omkring sig för dom är rena krutpaketen, fullt ös, medvetslös .



I morgon så kommer mamsen hem med flyget och jag ska hälsa på henne efter jobbet, jag har längtat efter denna raring och hon ska få en stor varm kram och puss på pannan. Det ska bli roligt att få pyssla om henne igen och ta med henne till jobbet där hon trivs och får en stor social bit i vardagen. Kärlek kärlek kärlek, mitt hjärta svämmar över  .

 

Kramelikramen

 

Av lena-i-lyckebo - 18 juli 2012 06:35

,


God morgon gott folk. En mulen Onsdag  ser det ut att bli men inget regn, än så länge. Jag har hostat så in i vassen att sömnen blev störd och i dag är jag lite extra trött. Den här åkomman verkar vara seg att bli av med men skam den som ger sig.


Hundarna har börjat få konstiga tider för numera är det oroligt i lägret redan vid fyrasnåret. Zunni startar upp det hela och sen hakar dom andra på, ett pipande och gnällande hörs tills vi ger upp. Nog för att vi är morgonpigga, maken och jag, men vi hade kunnat sova en timme till. Nåja, man hinner med mycket innan det är dags att åka till jobbet  .


Kramelikramen och må bäst

   

Av lena-i-lyckebo - 17 juli 2012 20:05

 

Go kväll, en trött Lena försöker hålla igång ett tag till innan det är dags att sussa.

Är man morgonpigg så slår det tillbaka när kvällen kommer. Hörde på nyheterna att helgen blir kall här uppe i norr, 7 grader betyder att man får sätta på sig lite varmare sommarkläder igen, he he.

 

 

 

Det regnar här i Kiruna i kväll och graderna är +  13, jag har inte haft några större förväntningar på att få en het sommar så det är lugnt. Huvudsaken är att det är barmark och grönt ute, är man en pingvin så är man

 

Puss på pannan och natti natti när det är dags  

 


 

Av lena-i-lyckebo - 17 juli 2012 18:26


He he , ligger lite sanning i detta   

Av lena-i-lyckebo - 17 juli 2012 17:45

När jag kom till jobbet i morse så hade svägerskan bakat en underbar marängtårta som hon hade med sig till mig. Det blev tårtkalas innan vi startade upp arbetsdagen, tack Eva för den uppvaktningen.

Mamsen ringde från sandviken och grattade, hon låter som en ung flicka i rösten och sprudlar av livsglädje och detta beror nog på att hon fått byta miljö och blir uppassad av brorsan med familj. Tänk så härligt att få en semester efter alla år då hon varit bunden i hemmet med pappa som satt i rullstol. Hon är värd allt fint i livet och mer därtill, min tappra finaste Diamant  .

 


Svärdottern skickade ett SMS med detta söta foto på min andra ögonsten i livet, Tuva-Lisa. Allas våran lillplutta som fyller två år i September.

 

 

  

Nu ska jag koppla av och låta en mycket god Thaimiddag sjunka ner, lite rött vin blev det till middagen och jag känner mig så där lagomt födelsedagslycklig, fniss

 

   

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards