lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 29 juli 2012

Av lena-i-lyckebo - 29 juli 2012 11:36

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Full fart i köket

En perfekt dag för matlagning är det och nu doftar det lite kaos i Lyckebo. Fläskköttgryta och korvlåda samtidigt{#}


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Full fart i köket


Gott...........


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Full fart i köket


.....gottigottgott{#}

Av lena-i-lyckebo - 29 juli 2012 09:38

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Regn regn regn, en blöööööt dag

"Regnet det bara öser ner, jag blir blöt om både skor och strumpor", då är det bättre att vara inomhus en sån här dag{#}.

Matlagning får det bli för hela slanten så att det bara är att värma när vi kommer hem från jobbet i veckan. Korvlåda och köttgryta ska tillverkas och kanske nåt mera men jag startar i alla fall med dessa två rätter. Zunni är i sitt esse i dag och är mer än lovligt odygdig. Man riktigt ser hur energin strålar som en aura omkring henne så det blir en intensiv söndag med busfröet. Hon skulle behöva en promenad men vädret är inte direkt lämpligt. Maken får hitta på lite mentala övningar för henne som att leta "godis" mm inomhus.

Ha en bra dag ute i stugor och torp

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Regn regn regn, en blöööööt dag

Av lena-i-lyckebo - 29 juli 2012 09:37

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Bra medel att ta till

Det fungerade, bastubadet fick min rastlöshet att försvinna och ett fotbad gjorde mig sömnig och en behaglig känsla infann sig. Jag måste öva mig på att helger är till för relax och återhämtning men det är svårt att "lära gamla hundar att sitta"


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Bra medel att ta till


Det är 15 grader varmt ute just nu och lite skumt, solen skyms av gråa moln och det känns nästan som i mitten på Augusti. Vi har ju haft dagsljus i många veckor dygnet om och jag har lust att tända lite ljus på bordet men det får vänta. Sånt hör hösten och vintern till och jag vill inte tjuvstarta.

Nu är det snart natti här i Lyckebo så jag skickar en puss på pannan till er som kikar in.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Bra medel att ta till

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards