lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 15 juli 2012

Av lena-i-lyckebo - 15 juli 2012 20:20

    


Ahhhhhh, ännu ligger temperaturen på 18 grader och solen står högt på himlen, fast klockan

är 20.30 Vi har ännu några dagar med midnattsol men sen börjar det sakta bli lite mörkare igen. Jag har suttit på bastuverandan efter badet och njutit av att höra fiskmåsarna skräna och se det glittrande älvsvattnet sakta rinna förbi. Livet känns väldans harmoniskt och bra just nu, man uppskattar små ting när livet varit tungt ett tag.

 

I morgon är det måndag och då vet man att det går snabbt mot en ny helg igen. Nu ska jag plocka fram lite prylar som ska med till jobbet och sen blir det sängen med nån bra film innan John Blund hälsar på.

 



lkölök

Av lena-i-lyckebo - 15 juli 2012 18:36

 


 

En sån underbar känsla det är att kunna göra något utan att bli andfådd och helt slut. Sånt uppskattar man inte förrän man haft luftrör som varit trånga som sugrör och lungor som rosslat och levt om. Min förkylning artade sig till en sorts astma som skrämde upp mig ordentligt men med Bricanyl och Mollipect så har livet återvänt en smula.

Maken sitter i bastun och myser och jag ska snabbt ta mig dit jag med. En skön avslutning på en helg som gick alldeles för fort som vanligt.

Puss på pannan från mig  


 



Av lena-i-lyckebo - 15 juli 2012 15:29


God eftermiddag. En varm och solig dag fick vi efter allt regnande.  72 mm väta på två dygn är en hel del och älven har stigit ordentligt under dagen. Fjällbäckarna fyller på och än vet man inte hur hög vattennivån blir.


Mitt älskade Lyckebo, här vill jag leva och bo.


Den absolut viktigaste byggnaden på gården är bastuhuset, där sitter vi ofta och njuter av utsikten och kopplar av tillsammans, snubbegubben och jag.


  


Finnspetsen Skälla och Bearded Collien Towe är två av våra fyra hundar.

            

   

Våran lillplutta Zunni snart fyra månader. Hon är en Långhårig Vorsteh och är en riktig buse. Vi har börjat få ticks  sen hon kom in i huset, fniss.

 


Åsså var det Alfa, våran 11 och ett halvt åring som tar livet som det kommer numera. Lugn och fin är hennes melodi

Av lena-i-lyckebo - 15 juli 2012 13:36

 

 

Hejsan. Min gamla blogg lades ner och det känns sorgligt, efter så många års bloggande så försvann även många dagboksanteckningar. Vi på Bloggspace visste inte om att sajten var i ekonomiskt trubbel så det kom som en chock.

Nåja, nu startar jag om här i stället och hoppas på att trivas som fisken i vattnet och att nya bloggvänner poppar upp.  

 

Jag bor utanför Kiruna och ser IceHotel från mitt köksfönster. Torneälven rinner nedanför tomten och här har vi huserat sen 23 år tillbaka. Naturen betyder mycket för oss och här har vi det gott med våra fyra hundar.

 

Kramelikramen från mig till dig

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards